Opzoek naar

online marketing?

Bereik met online marketing jouw ideale doelgroep en genereer meer bezoekers, meer klanten en meer omzet!

Verhalen van groei en succes.

Michael de Bas
"Stefan en zijn team zijn zeer prettige mensen om mee samen te werken. Los van zakelijk ook persoonlijk zeer fijn om mee te praten, koffie mee te drinken en te sparren over ideeën en mogelijkheden. Zeker aan te raden"
Harm van Wijk
“Het team van Optimaal Groeien weet in no-time een 100% groei te realiseren in bezoekers, enkel al vanuit SEO. Sterker nog... dit binnen 1 maand. De samenwerking is daarbij zeer prettig in communicatie, overzicht en bovenal resultaat.”
Bjorn Waanders
“Optimaal groeien heeft ons in een paar maanden tijd al een flinke boost gegeven, Door nieuwe teksten te maken met de juiste zoekwoorden scoren onze pagina's nu een stuk beter in google. En ook bij vragen is Stefan altijd goed te bereiken, ook als het na werktijd of in het weekend betreft. Bij optimaal groeien weten ze wat ze doen.”
Raymon Blom
"Optimaal Groeien heeft ons ontzettend goed geholpen om de vindbaarheid te verbeteren. Iedereen is heel betrokken en vriendelijk. Optimaal Groeien helpt ons ook heel goed met Google Adwords. Wij kunnen Optimaal Groeien zeker aanraden!"
Marion Schmaeh
"Ik had Optimaal Groeien de opdracht gegeven om mijn zichtbaarheid op internet te verhogen. Optimaal Groeien heeft mijn Google Adwords Campagnes verbeterd wat tot meer clienten heeft geleid. Iederen die zijn SEO wil verbeteren raad ik aan om met Optimaal Groeien samen te werken."
Koen Rijnsent
“Optimaal Groeien heeft de vindbaarheid van onze website in korte tijd een mooie boost gegeven. Ook hun sales-inspanningen hebben mooie resultaten opgeleverd.”
Michael de Bas
“Stefan en zijn team zijn zeer prettige mensen om mee samen te werken. Los van zakelijk ook persoonlijk zeer fijn om mee te praten, koffie mee te drinken en te sparren over ideeën en mogelijkheden. Zeker aan te raden”
Premium Transfers
"Dankzij optimaal groeien heb ik meer ritten hebben kunnen genereren
super fijne samenwerking, duidelijk en straight to the point.
luistert naar de wensen van de klant om zo de doelen op google te behalen.
professionele content met goede zoekwoorden is mijn bedrijf nu veel beter vindbaar op internet"

Onze werkwijze: Jouw groei, stap voor stap.

Online marketing is een breed begrip, maar wordt vaak geassocieerd met SEO & SEA. En terecht. Google vindbaarheid is zeer waardevol wanneer je wilt groeien met warme leads. Dit is hoe we dat doen:

Strategie & Positionering

We starten met een grondige analyse van jouw bedrijf, doelgroep en marktpositie. Op basis hiervan ontwikkelen we een op maat gemaakte marketingstrategie die aansluit bij jouw doelstellingen.

Implementatie & Campagnebeheer

We voeren gerichte online marketingcampagnes uit, zoals zoekmachineoptimalisatie, advertising, branding en conversieoptimalisatie. Door een geïntegreerde aanpak zorgen we voor maximale zichtbaarheid en impact.

Monitoring & Optimalisatie

We meten de prestaties van alle marketingactiviteiten, analyseren de data en optimaliseren continu om duurzame groei te realiseren en een maximaal rendement te behalen.

Online marketing voor jouw groeidoelstelling.

Wij zetten ons in om jouw groeidoelstelling te behalen. Online marketing is niet een dienst, maar een middel om dit te bewerkstelligen. De ene keer is dit enkel met SEO ondersteuning voor jouw website en de andere keer in combinatie met SEA. We onderzoeken en analyseren vooraf hoe we jouw doelstelling gaan behalen. Dit verwerken we in een plan van aanpak zodat we beide weten welke route we gaan bewandelen om jouw groeidoelstelling te behalen.

Online marketing training.

Het begrijpen of beter worden in online marketing verbeterert de samenwerking waardoor je optimaal groeit.

Online marketing uitbesteden.

Bij online marketing uitbesteden zet je digitale marketing in, dit kan op vele manieren. Voor je naamsbekendheid is social media interessant en zo heb je vele zoekmachines waarop je vindbaar kan zijn. Wij kijken vooral naar Google met diensten als SEO & SEA omdat simpelweg de meeste mensen Googelen. 93% om precies te zijn. Het grootste voordeel met online marketing campagnes die zorgen voor meer websitebezoekers vanuit Google, is dat je bezoekers krijgt die op zoek zijn naar jouw dienst/product. Je mag met een juiste online marketing strategie erop vertrouwen dat je warme leads gaat genereren. 

Internet marketing bureau.

Optimaal Groeien inschakelen als jouw internet marketing bureau zorgt er niet alleen voor dat je hoger komt in Google, naamsbekendheid krijgt, meer leads, omzet en klanten binnenhaalt. Je werkt vooral met ons samen als je écht wilt groeien en wanneer je dit gezamenlijk wilt doen.

Wanneer je hoopt het bij ons neer te leggen en niets meer te doen? Dan zijn wij niet jouw online marketing bureau. We moeten het gezamenlijk doen, want dat brengt je verder. Daarbij hebben we niet alleen verstand van internet marketing, maar ook van leadgeneratie, closen van deals en natuurlijk van SEO waar we tevens een gratis scan voor aanbieden.

Wat is online marketing.

Online marketing is het proces van het genereren van verkeer en leads via digitale kanalen zoals zoekmachines, websites, sociale media en e-mail.
Het doel van online marketing is het opbouwen van relaties met potentiële en huidige klanten door waardevolle inhoud te bieden die hun problemen oplost.
Om succesvol te zijn in online marketing moeten bedrijven begrijpen hoe het internet werkt en hoe mensen het gebruiken om informatie te vinden.
Ze moeten ook inhoud van hoge kwaliteit creëren die gericht is op hun publiek en gemakkelijk online te vinden is. Bovendien moeten bedrijven hun online marketing inspanningen bijhouden om hun succes te meten en verbeteringen aan te brengen.

Hoe werkt online marketing.

Wanneer mensen online informatie willen vinden, gebruiken ze meestal een zoekmachine zoals Google of Bing. Daarvoor typen ze trefwoorden of zinnen (bekend als “zoekopdrachten”) in de zoekbalk. De zoekmachine gebruikt dan een algoritme om de zoekopdracht van de gebruiker te koppelen aan websites die relevante informatie bevatten. De volgorde waarin websites in de zoekresultaten verschijnen staat bekend als “zoekrangschikking” of “zoekpositie” Hoe hoger een website in de zoekresultaten verschijnt, hoe groter de kans dat mensen erop klikken. Daarom is het voor bedrijven belangrijk om te investeren in SEO (search engine optimization), zodat hun website hoger in de zoekresultaten verschijnt voor relevante zoekwoorden. Online marketing is essentieel voor elk bedrijf dat wil slagen in de huidige digitale wereld. Door te begrijpen hoe het internet werkt en hoe mensen het gebruiken, kunnen bedrijven inhoud van hoge kwaliteit creëren die gericht is op hun publiek en gemakkelijk online te vinden is – om uiteindelijk verkeer aan te drijven en leads te genereren. Het volgen van online marketinginspanningen is ook essentieel, zodat bedrijven hun succes kunnen meten en dienovereenkomstig verbeteringen kunnen aanbrengen.

Vormen van online marketing.

Online marketing kent veel verschillende vormen. De meest voorkomende zijn zoekmachine optimalisatie (SEO), content marketing, social media marketing, funnel marketing en pay-per-click (PPC) advertising. Bedrijven gebruiken verschillende combinaties van deze vormen om een effectieve online marketingstrategie te creëren. Bijvoorbeeld, een bedrijf dat online producten verkoopt zal waarschijnlijk veel investeren in SEO om ervoor te zorgen dat hun producten als de bovenste resultaten verschijnen bij zoekopdrachten van zoekmachines met betrekking tot hun producten. Ze zullen ook content marketing gebruiken om potentiële klanten aan te trekken door blogberichten en artikelen te schrijven over onderwerpen die met hun producten te maken hebben. En ze kunnen PPC-reclame gebruiken om verkeer naar hun website te sturen door te betalen voor advertenties die verschijnen in de resultaten van zoekmachines wanneer mensen zoekwoorden opvragen die verband houden met hun producten.

zoekmachine optimalisatie (SEO).

SEO is het proces van het optimaliseren van een website voor het zoekalgoritme van Google, zodat hij als het bovenste resultaat verschijnt bij zoekopdrachten van zoekmachines die betrekking hebben op de inhoud van de website. SEO omvat zowel on-page als off-page optimalisatie technieken. On-page optimalisatie technieken omvatten zaken als het gebruik van relevante trefwoorden in koppen en in de inhoud van de website, en het optimaliseren van website titels, beschrijvingen en afbeeldingen voor een betere zichtbaarheid in zoekmachines. Off-page optimalisatie technieken omvatten zaken als het bouwen van backlinks van andere websites en het maken van sociale media profielen voor je bedrijf.

Content marketing.

Content marketing is het proces van het maken en verspreiden van waardevolle, relevante en consistente inhoud met als doel het aantrekken en behouden van een duidelijk omschreven publiek – en uiteindelijk het aanzetten tot winstgevende klantenacties. Content marketing kan veel verschillende vormen aannemen, waaronder blog posts, artikelen, eBooks, infographics, white papers, webinars, en meer.

Social media marketing.

Social media marketing is het proces van het gebruik van social media platforms zoals Facebook, Twitter, LinkedIn en Instagram om relaties op te bouwen met potentiële en huidige klanten en je merk of product te promoten. Sociale-mediamarketing kan zaken omvatten als het maken en delen van boeiende inhoud, advertenties op sociale media, het houden van sociale-mediawedstrijden of weggeefacties.

Pay-per-click (PPC) advertising.

PPC-advertising is een vorm van online reclame waarbij bedrijven een vergoeding betalen telkens als op een van hun advertenties wordt geklikt. PPC-reclame wordt meestal gedaan via Google Ads, waarmee bedrijven kunnen bieden op bepaalde zoekwoorden waarvoor ze willen dat hun advertenties verschijnen wanneer mensen een Google-zoekopdracht uitvoeren die deze zoekwoorden bevat. Er zijn tegenwoordig veel verschillende vormen van online marketing beschikbaar voor bedrijven. De meest voorkomende zijn SEO, content marketing, social media marketing en PPC reclame. Elke vorm heeft zijn eigen voordelen en kan effectief worden gebruikt als onderdeel van een algemene online marketingstrategie. Als je meer wilt weten over hoe je online marketing kunt gebruiken om je bedrijf te laten groeien, neem dan vandaag nog contact op met Metric Marketing!

Online marketing inzetten of uitbesteden.

Wanneer je op het punt staat om met online marketing te gaan beginnen wil je vooral een goede keuze maken. Dit zal best wel eens lastig kunnen zijn gezien de vele aanbieders. Ons bedrijf richt zich op jouw groeidoelstelling. Dit zal (onbewust) ook jouw reden zijn om te starten met online marketing. Je wilt vindbaar zijn op Google bijvoorbeeld. Maar je wilt vooral vindbaar zijn omdat je meer klanten wilt. Online vindbaarheid is waar onze expertise ligt. Wil je dat wij jou hiermee helpen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op!
Onze expertises

Onze expertises voor een zichtbaar resultaat.

1

SEO

Zoekmachine optimalisatie zorgt ervoor dat je website relevant wordt om organisch getoond te worden op Google. Kijk nu hoe je met je SEO ervoor staat met onze SEO Check.

2

SEA

Google Ads(adverteren) biedt enorm veel mogelijkheden en zorgt direct voor verkeer op je website.

3

E-commerce

Knallen met je online-store middels slimme strategieën op verschillende platformen zorgt voor een stabiele groei.

4

Social media

Branding en social media gaan vaak samen. Nieuw product? Onbekende dienst? Zet social media in.

5

SEO & SEA

Om online te groeien moet je er niet half voor gaan, maar moet je er helemaal voor gaan. Dit doe je door je SEO én je SEA perfect op elkaar af te stemmen. Optimaal Groeien helpt jou hiermee. Wij helpen je de juiste koers te varen en gaan gezamenlijk 100% voor jouw doelstelling.

6

Sales funnel

Met een sales funnel kun je sneller en meer leads genereren. Je bouwt ook een relatie op met de klant. De weg die een klant bij je aflegt, heet de customer journey.
Maak kennis met ons team

Groei professionals met een passie.

Eigenaar
Stefan Kelderman
Accountmanager
Brian Bandel
Accountmanager
Thye jordens
Stagiair marketing specialist
Diede Wemekamp
Branding specialist
Anouk Rienties
SEO & AI
Koen Duindam
Planning & administratie
Cynthia Kelderman
Online marketing specialist
Kelvin Segerink
Marketing manager
Deniz Turan
Branding specialist
Tanja Avedisian
Junior e-commerce specialist
Bram Bouwknegt
Stagiair branding specialist
Donna te Wierik